Thursday, August 18, 2011

SAYA SOKONG TABUNG KEMANUSIAAN SOMALIA IRM

assalamualaikum ~.~
dan salam sejahtera..

hari ni putri nak buat entry pasal SAYA SOKONG TABUNG KEMANUSIAAN SOMALIA IRM dari segmen Abg Ben ni.


Banyak yang tak sedar betapa pentingnya berjimat-cermat tak kiralah dari segi apa dan bentuk apa. Memandangkan kita sebagai rakyat Malaysia yang penuh serba serbi malah sumber yang kita ada lebih dari cukup apa yang kita perlukan.(itupun kita masih tamak)


Cubalah kita renung dalam-dalam,
kita bazirkan air dan makanan padahal diluar sana masih banyak lagi memerlukan. Pernah mumy putri bagitau "Jangan membazir, banyak lagi yang hidup miskin dari kita".
dari apa yang kita patut ambil dari sini bahawa tak semua orang bernasib baik sedangkan kita sebagai rakyat Malaysia, Yang miskin sekalipun masih mampu makan dan minum sedangkan diSOmalia, belum tentu makan minum mereka teratur.


Oleh itu, kita haruslah bersyukur..
dibulan ramadhan ini, banyak2kanlah sedekah.
lihatlah rakyat somalia yang lemah dan susah, mereka perlukan bantuan kita..marilah menabung dan buat donation untuk mereka bak kata pepatah "berat sama dipikul, ringan sama dijinjing" dan janganlah kita menjadi "kera sombong" kerana apa yang kita miliki sekarang ini.




Kita ringan2kanlah bebanan mereka,
beri mereka sokongan..bahkan mereka juga beragama Islam seperti kita.
mereka juga ingin hidup seperti kita,
sedangkan pipit ingin terbang bersama enggang
inikan pulak mereka yang ingin bersama kita
Marilah, salurkan sumbangan 
ringankan beban


SAYA SOKONG TABUNG KEMANUSIAAN SOMALIA IRM!!!!

11 comments:

  1. singgah sini dari segmen BA
    slamat beramal :)

    ReplyDelete
  2. dtg dari segmen Abg Ben..Tahniah kerana anda prihatin!..sama-sama kita beramal di bulan mulia ini...hehehhehee

    salam perkenalan...

    http://simatapanda.blogspot.com/2011/08/saya-blogger-prihatin.html

    ReplyDelete
  3. salam ziarah,

    saya pun join sama, tanda sokongan.. !!

    http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/08/saya-blogger-prihatin.html

    ReplyDelete
  4. salam... linda dtg ziarah blogger2 prihatin... :)

    ReplyDelete
  5. salam singgah sini.. tengok blogger prihatin..

    already follow u..
    http://zulfattah.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. alep pun join

    JEMPUT SINGGAH BACA ENTRY ALEP YER...
    KENAPA BADAN MESTI KENE TOUGH

    ReplyDelete
  7. insaf kan tengok diorang. hurm, marilah kita sama-sama membantu.=)
    dah follow blog ni=)

    http://adi27mac1990.blogspot.com/2011/08/saya-blogger-prihatin.html

    ReplyDelete
  8. as-salam.. mai ziarah blogger prihatin.. semoga dipermudahkan segala urusan membantu mereka disana.. hehehe.. ;)

    http://budaklogam.blogspot.com/2011/08/saya-blogger-prihatin.html

    ReplyDelete
  9. singgah sini yer...saya pon blogger prihatin jugak..

    http://depalma-sp.blogspot.com/2011/08/saya-blogger-prihatin.html

    Entri Menarik Di Sini:
    1)Menarik!! Impian Wanita Zaman Sekarang
    2)Octove.com Bagi Hadiah Iphone 4
    3)Faktor Kegagalan Pelajar Universiti

    ReplyDelete