Wednesday, August 17, 2011

l hot l perempuan dah tak suci, siap yang bersalah?

assalamualaikum ~~
dan salam sejahtera..

sebelum memulakan entry, putri nak minta maaf sebab buat entry yang maybe menyinggung perasaan readers but tujuan putri buat entry ni sebab nak memberi sedikit info-info yang berkaitan. Entry ini tidak berkait dengan sesiapa samada yang masih hidup ataupun yang dah meninggal dunia. entry ini hanyalah sebagai renungan sahaja.

PEREMPUAN DAH TAK SUCI, SIAPA YANG BERSALAH?

kita tidak boleh memandang perkara ini hanya sebelah mata sebab bukan semua orang sama dan maybe apa yang dah berlaku itu ada reasonnya.

1. Rogol
Banyak kes yang berlaku disekeliling kita seperti kes rogol ini. Hal ini menunjukkan bahawa bukan hanya perempuan yang bersalah dalam hal ini. So, cuba kita menilai dari perspektif yang berlainan.
   
    Perempuan yang dirogol adalah suci disisi agama sekiranya dia seorang yang menutup aurat dan tidak mendedahkan anggota badan yang tidak sepatutnya dilihat oleh yang bukan muhrim. Bahkan, mereka yang dirogol ini adalah orang yang teranaiya dan memerlukan perlindungan, janganlah sesekali kita memandang serong dan jijik kepada mereka kerana bukan ini yang sebenarnya mereka mahukan. (malangkan tidak berbau). Bagi yang dah nak berkahwin, korang kenalah berterus-terang dengan pasangan korang tentang apa yang dah berlaku dekat korang dan bagi mangsa, sebaiknya janganlah berahsia dengan family akan musibah yang dah ditimpa ke atas kamu. Sesungguhnya, ubat yang terbaik merawat sesuatu luka itu adalah dorongan orang yang terdekat. Disini, yang bersalah adalah kaum adam yang terbabas dari landasan agama. (moga-moga mereka diluar sana sedar dan bertaubat).

   Perempuan dirogol kerana mendedahkan aurat kepada masyarakat. Mereka ini seakan tidak berhati-hati dalam menjaga maruah sebagai seorang perempuan. Bukan putri nak blame ka apa cuma nak beri sedikit kesedaran akan betapa pentingnya menjaga maruah kerana DARA CUMA SEKALI dalam seumur hidup. Kes rogol terjadi kerana lelaki tergiur dan berahi melihat sesuatu yang menghairahkan dan tidak hairanlah bila perempuan yag diluar sana yang berpakaian seksi-seksa bakal diragut kePERAWANANnya oleh orang yang tidak halal baginya. Oleh itu, yang bersalah dalam hal ini adalah perempuan dan lelaki kerana tidak dapat menjaga nafsu mereka. Sebagai kesimpulannya, marilah kita menjaga maruah kita sebagai seorang peempuan dari mata-mata buas sana.(nanti bakal suami pulak rasa sedih bila tahu perkara macamni).


2. Terlanjur
Biasalah, dunia sekarang dah semakin maju dan perkara DARA tu bagai dah tak penting pulak. Putri rasa sedih bila terbaca satu keratan majalah lama yang berkaitan dengan dara. mereka cakap "bagi kami, dara tu tak penting dan apa yang penting ENJOY!! (macam kata Nora Danish). Ada lagi satu " bagi kami, siapa yang masih dara akan diejek dan dipulaukan". Apa punya manusia macam ni...esh..esh..esh..


   Kat bahagian ni, budak-budak sekarang dah tak ingat mana yang halal dan mana yanh haram. Bagi dorang, keseronokan tu ada, dosa pahala belakang kira. Sudah menjadi perkara biasa mereka melakukan TUT dengan pasangan meraka dan ada yang tidak malu untuk bertukar-tukar pasangan. Tidakkah dorang tahu pasangan yang dorang bertut tu akan mencari pasangan yang suci dan alim? putri pernah tanya seorang kawan laki.dia ni playboy then apa yang da cakap bila putri cakap "tu ke gf ko?seksi?" dia balas "tu bikin main jak bah, buat bini mok cari yang alim2 dan bertudung". Nah!! so? kesimpulannya, perempuan bersalah kerana murah-murah memberi kepercayaan kepada lelaki yang selalu suka mengambil kesempatan dalam kesempitan.

   Bukan apa, sekarang dah banyak kes gugur dan buang bayi. Tak tahu ke dahlah berzina, pastu mengandungkan anak luar nikah g, then mahu gugur, mahu buang? esh-esh-esh sungguh tak berperikemanusiaan betul. Sedarlah, masih banyak diluar sana yang berusaha mendapatkan anak. Jangan jak bila dah terhantuk baru nak terngadah, dah conteng arang kat muka keluarga nak malukan mereka lagi. Siapa yang tak tension kena ceca-ceca masyarakat.


hurm, rasa- dah kering otak nak memerah ni ahahah anyway bagi readers, putri nak minta maaf bebanyak coz buat entry HOT tyme tengah hari yang hothot-dog ni. Sory strawberi,kura2 naek lori ek.. :)

Sedikit tips bagi perempuan-perempuan malang diluar sana: putri pernah terbaca satu artikle yang cakap dara boleh terrawat sekiranya mereka hanya dirogol sekali dan apa yang kamu perlu buat, elakkan melakukan perTUt selama 4/5 tahun(jangan buat lagi k tunggu yang halal setja). InsyaAllah, dengan doa dan kesabaran keajaiban mungkin berlaku. Putri tak cakap benda ni boleh repair tapi just share apa yang putri baca dan dengar.

Jamu?maybe boleh kot dan kena ingat, jangan sesekali repair korang punya dara kat bomoh2 yang guna duit banyak2 tu n yang penting sekali DONT TRY THE FAKE HYMEN yang CHINA buat tu..tu MENIPU namanya oke ^^

Salam santai semua ~.~

No comments:

Post a Comment