Tuesday, May 3, 2011

Hari ini baru aku sedar~ cinta itu cuma sementara

pagi ini,
aku bukak FB aku..saja nak buang borink skejap baru nak kemas umah
hari ini juga,
aku tau sahabat aku sedang bersedih..
entah sejak bila lagi
aku tau pun lepas cek fb (jarang sgat bukak fb)
aku cek2 ..tengok2
bf atu boleh dikatakan merangkap exbf kawan aku dah pergi
meninggalkan dunia,keluarga,sahabat,dan yang tersayang..
rupa-rupanya,
ajal dia sudah tiba..
mesti sahabat aku masa ni sangat sedih..
aku tau,
matanya akan bengkak,sembab..nagis kerana semua yang terjadi
rupa-rupanya selama ini,
arwah memutuskan dia sebab sakit
ntah benar entah tidak.
memang sakit menerima pemergian orang yang kita sayang.
aku sendiri telah kehilangan dua orang yang aku sayang..
nenek aku, kazen aku..
entah ajal aku bila lagi akan tiba..
sahabat..
aku mohon,
engkau tabahlah hadapi semua ini
aku tau,
kita berjauhan
kau di sarawak
aku di sabah
kalaulah kejadian berlaku masa kita
final exam
mesti kau tak focuskan
mungkin ada hikmat semua yang terjadi,
Allah sangat sayangkan umatnya
apa yang kita perlu buat hanyalah redha,berdoa utk arwah
aku tau semua ini memang perit
memang sakit..
sahabatku sejati,
relakan pemergian dia
aku mohon, kau tabahlah disana
disaat aku tidak bisa pinjamkan bahuku utkmu
aku yakin kau pasti kuat..
sahabatku..
lapkan airmatamu itu
sesungguhnya aku juga berasa sedih,
kini biarkan semuanya dengan hari yang baru
puspa diana...sahabatku,tabahlah kau disana
aku juga sayangkanmu..
marilah kita sedekahkan al-fatihah buat
Al-marhum Mohd. Ajib bin Jamil..


Al-Fatihah....

No comments:

Post a Comment