Sunday, June 19, 2011

kasihmu ayah!

assalamualaikummusalam~~

entry kali ni putri nak wat puisi untuk semua bapa2 kat dunia ni oke??

semalam,
aku tersungkur sedih,
aku menunggu sendiri,
mencari bahu tuk ku pinjam..
mencari kekuatan tuk ku hadapi
semua ini.
ayah...
kau umpama bulan terangi malam,
umpama matahari menyuluh jalan..
sungguh tabahnya dirimu mendidik aku..
memberiku kekuatan disaatku lemah.
ayah,
sanggupnya kau sandarkan bahumu
disaat aku kesedihan.
disaat aku lemah hadapi dunia ini..
ayah,
sesungguhnya kaulah kekuatanku,
tegarmu menjaga ku hingga dewasa.
umpama penghargaan yang terhebat
pernah ku rasa..
ayah,
biarpun kita berjauhan,
tak pernah sekali ku lupakan
nasihatmu..
demimu ayah,
ku rela korbankan kenikmataan dunia
yang sementara
hanya mencari kebahagiaan dirimu
ayah,
sungguh ku berjanji
segulung kejayaan kan ku berikan padamu
sebagai balasan kasihmu
yang sungguh bernilai..
ayah.
selamat menyambut hari bapa..
tangisku jatuh tak tertahan
jatuh membasahi pipi
betapa sayangnya aku padamu..


p/s:putri xpandai sangat berpujangga heheh anyway happy father's day to my abah "mohd raffae ag.tahir" coz menjaga dan mendidik putri sampai skang (expresi penuh kasih sayang)

No comments:

Post a Comment